Start Artykuły
Artykuły dotyczące przebiegu realizacji projektu


Wyjazd studyjny nauczycieli przedmiotów zawodowych m.in. ekonomicznych i spożywczych oraz informatycznych do Torunia PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 13 czerwca 2011 09:27

W ramach realizacji Projektu „Wspieranie kadr szkolnictwa zawodowego w Powiecie Ełckim” realizowanego w obszarze Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Działanie 9.4 „Wysokokwalifikowane kadry systemu oświaty” w dniach 18 i 19 maja 2011r. zorganizowany został wyjazd studyjny nauczycieli przedmiotów zawodowych m.in. ekonomicznych i  spożywczych oraz informatycznych do Torunia. Istotnym punktem programu wyjazdu było zapoznanie się z działalnością firmy symulacyjnej "PAKTUR" Sp. z o.o., która  wchodzi w skład Centrum Kształcenia Ustawicznego w Toruniu. Firma ta współpracuje z innymi firmami symulacyjnymi, zarówno polskimi jak i zagranicznymi, zrzeszonymi w Europejskiej Centrali Firm Symulacyjnych "EUROPEN".

Firma symulacyjna jest zorganizowana na wzór prawdziwego przedsiębiorstwa i jest prawdziwym biurem. Jej istotą jest symulacja, czyli naśladownictwo pracy autentycznego przedsiębiorstwa, w którym wszystkie operacje biurowe, niezależne od profilu firmy są identyczne jak w rzeczywistym przedsiębiorstwie. Praca jest rzeczywista, natomiast towar i pieniądz są fikcyjne. Prace biurowe w firmie symulacyjnej nie różnią się od prac biurowych prawdziwego przedsiębiorstwa, w którym pracownicy biurowi nie maja bezpośredniego kontaktu z towarem, a tylko dokumentami.

W trakcie odbywanej praktyki zawodowej każdy słuchacz staje się pracownikiem firmy, przechodzi przez wszystkie działy, składają dokumenty aplikacyjne, zatrudniają się, podpisują listę obecności, zakresy czynności, prowadzą dokumentację w każdym dziale. Pomieszczenie, w których znajdują się działy firmy symulacyjnej urządzone są na wzór autentycznego biura, zgodnie z wymogami ergonomicznymi. Działy wyposażone są w sprzęt komputerowy, faks, kserokopiarkę, dostęp do sieci Internet. Praca w Firmie Symulacyjnej nabiera realnych wymiarów dzięki istnieniu krajowej i międzynarodowej sieci firm symulacyjnych. W Polsce istnieje i funkcjonuje około 45 firm. Firmy sprzedają i kupują towary lub usługi (czasami nawet tworzą produkcję) oferowane na rynku przez inne firmy symulacyjne zgodnie z przepisami i zasadami obowiązującymi realne firmy. Handel zatem odbywa się naprawdę, a słuchacze naprawdę pracują we wszystkich działach firmy, ucząc się aktywnej postawy i samodzielności przy podejmowaniu decyzji, bez stresu i lęku przed konsekwencjami fałszywej decyzji.

 Firma Symulacyjna Paktur Sp. z o.o. funkcjonuje jako producent opakowań, jest więc potrzebna innym firmom w każdym momencie ich działalności. Firma posiada stała ofertę opakowań.  Ciągle się rozwija, doskonali technologie i dlatego dla nas nie ma rzeczy niemożliwych. 

Firm Symulacyjna syntetyzuje wiedzę zdobytą podczas kolejnych przedmiotów: od ekonomiki przedsiębiorstw poprzez rachunkowość, finanse, marketing, psychologię, socjologię, technikę biurową, magazyny i wiele innych. Konsekwencją tego jest umiejętność poruszania się w gąszczu przepisów prawnych i ich zastosowania w praktyce. Praca w każdym dziale firmy symulacyjnej wymagać będzie umiejętności pracy w zespole, kierowania nim, wspólnej odpowiedzialności za podejmowane decyzje, współpracy z innymi zespołami – działami. Dzięki pracy w firmie symulacyjnej słuchacze dostrzegają przydatność zdobytych w czasie edukacji informacji samodzielnie wypracowują metody rozwiązywania różnych problemów sytuacyjnych, nabywają umiejętności przydatnych do wykonywania obowiązków zawodowych.

Ponadto w ramach wyjazdu studyjnego nauczyciele mogli zapoznać się z przebiegiem nauczania w Gimnazjum i Liceum Akademickim w Toruniu.

Przedmiotem szczególnego zainteresowania było poznanie efektywnych form i metod pracy z uczniami szczególnie uzdolnionymi.

  

Dzięki temu, że organem prowadzącym szkoły jest Uniwersytet MIkołaja Kopernika w Toruniu, uczniowie mają wyjątkowe możliwości poszerzania wiedzy i rozwijania swoich zainteresowań. Odbywa się to poprzez udostępnienie uczniom księgozbioru Biblioteki Uniwersyteckiej, otwarcie dla nich pracowni i laboratoriów naukowych oraz kształcenie w wybranych dziedzinach w UMK pod opieką pracowników naukowych. Ponadto uczniowie Gimnazjum i Liceum Akademickiego mają możliwość uczestniczenia w wybranych zajęciach na UMK na prawach studenta. Rozbudzaniu zainteresowań uczniów służą również wykłady zatytułowane "Profesorowie UMK proponują" oraz cykle wykładów monotematycznych odbywających się w szkole. Począwszy od klasy drugiej uczniowie mają możliwość uczestniczenia, zgodnie ze swoimi zainteresowaniami, w dwóch wybranych przez siebie zajęciach kształcenia indywidualnego.

Poprawiony: wtorek, 21 czerwca 2011 09:40
 
Wyjazd studyjny nauczycieli hotelarstwa, turystyki, gastronomii i ekonomii do WSG w Bydgoszczy PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 13 czerwca 2011 09:04

   W ramach realizacji Projektu „Wspieranie kadr szkolnictwa zawodowego w Powiecie Ełckim” realizowanego w obszarze Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Działanie 9.4 „Wysokokwalifikowane kadry systemu oświaty”, w dniu 27 maja 2011r. zorganizowany został wyjazd studyjny nauczycieli hotelarstwa, turystyki, gastronomii i ekonomii do Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy - największej uczelni niepublicznej w północnej Polsce.
Taka nazwa obowiązuje od stycznia 2005.Wcześniej uczelnia znana była jako Wyższa Pomorska Szkoła Turystyki i Hotelarstwa. Założycielem Uczelni jest Przedsiębiorstwo Wielobranżowe "KOLFER" sp. z o.o. - znany organizator turystyki działający w branży turystyczno-hotelarskiej od 20 lat. Przedsiębiorstwo KOLFER, było jedną z pierwszych w regionie instytucji prywatnych profesjonalnie zajmujących się turystyką krajową i zagraniczną. Wkrótce do działalności turystycznej dołączyły nowe dziedziny: technologie informatyczne czy serwis internetowy. Gdy opracowane w KOLFERZE nowoczesne i innowacyjne metody biznesowe i technologie informatyczne sprawdziły się, przyszedł czas na dzielenie się zdobytym doświadczeniem. KOLFER rozpoczął działalność szkoleniową w takich dziedzinach jak: turystyka i hotelarstwo, informatyka, ekonomia czy języki obce. W 1995 roku powstał Zespół Szkół Policealnych o uprawnieniach szkoły publicznej kształcący kadry dla branży turystycznej, hotelarskiej, informatycznej, dla biznesu i administracji publicznej. 

   Początek lat 90-tych to jeden z pierwszych w ośrodków szkoleniowych w makroregionie, potem renomowana szkoła policealna. Od 1999 roku - Uczelnia z jednym kierunkiem i jedną specjalnością. Pierwsza inauguracja roku akademickiego w gronie kilkuset studentów. Od początku postawiono na rozwój uczelni. Szybko zwiększono liczbę kierunków i specjalności. W roku 2004 blisko trzy tysiące studentów uczyło się już na pięciu kierunkach. Uczelnia uzyskała zgodę na prowadzenie studiów magisterskich i rozwija się nadal..., dlatego chcieliśmy ją zwiedzić.
Kampus Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy usytuowany jest w samym sercu Bydgoszczy nad rzeką Brdą. Teren Kampusu posiada 8 hektarów zieleni, z uczelnianym aboretum, która pieczołowicie od podstaw została zaprojektowana i wykonana na zrewitalizowanym obszarze przedwojennej garbarni. 
       Centrum Dydaktyczne WSG gwarantuje wygodne i przyjazne warunki studiowania. Wykłady i ćwiczenia odbywają się w specjalnie zaprojektowanych salach audytoryjnych oraz w znakomicie wyposażonych pracowniach specjalistycznych, komputerowych i językowych. Na miejscu jest czytelnia i biblioteka z szerokim wyborem literatury specjalistycznej oraz prenumeratą branżowych czasopism. Oferta edukacyjna Wyższej Szkoły Gospodarki jest ściśle dopasowana do potrzeb rynku i na bieżąco konsultowana z przedstawicielami branż i instytucji, których działalność zbieżna jest z obszarami kształcenia Uczelni. Pozwala to na optymalne przygotowanie programu studiów WSG, który wyróżnia się nowoczesnością i elastycznością.
Obecnie oferta obejmuje 17 kierunków i 100 specjalności, w tym:12 kierunków licencjackich ,5 kierunków inżynieryjnych ,3 kierunki magisterskie.
Nauczyciele mieli możliwość obejrzenia nowoczesnych sal dydaktycznych, laboratoriów i nowoczesnych pracowni hotelarskich, wyposażonych w sprzęt i oprogramowanie przeznaczone do systemów zarządzania hotelarstwem, turystyką i gastronomią.

   Wyjazd studyjny dał nam okazję, by porozmawiać ze specjalistami o zmieniających się tendencjach w turystyce i hotelarstwie, podpatrzeć najnowsze rozwiązania w tej branży i utwierdził nas w przekonaniu, że dzisiaj za wiedzą rzeczywiście trudno zdążyć. Możemy stwierdzić, że prestiżowe kierunki, znani wykładowcy, stale rosnąca ogólnopolska renoma oraz dynamiczny rozwój to niewątpliwe cechy zwiedzanej przez nas uczelni.
Podczas wyjazdu do Bydgoszczy mieliśmy również możliwość zwiedzenia nowoczesnego obiektu hotelowego, jakim jest czterogwiazdkowy hotel City. Od początku swego istnienia, czyli od 1992r. cieszy się on dużym zainteresowaniem gości ze względu na doskonałą lokalizację. Położony jest w ścisłym centrum Bydgoszczy, blisko Starego Miasta, więc i życia kulturalno-rozrywkowego.

   Zarówno podróżujący służbowo jak i turyści uznają City Hotel za wygodne miejsce pobytu, ponieważ stworzono na jego terenie warunki do pracy i odpoczynku. Hotel dysponuje nowoczesnym centrum konferencyjnym, na ok. 500 osób, spełniającym wymagania organizatorów międzynarodowych kongresów oraz kameralnych uroczystości. Goście mogą zrelaksować się w hotelowej siłowni, skorzystać z sauny, jacuzzi czy też odwiedzić salon fryzjerski. Ci, którzy są spragnieni rozrywki mogą skorzystać z kasyna i salonu gier oraz klubu nocnego. Nowoczesna i elegancka hotelowa restauracja jest w stanie zadowolić najbardziej wymagających smakoszy, serwując dania kuchni polskiej i międzynarodowej przy dźwiękach kameralnej muzyki. Restauracja zapewnia profesjonalne przygotowanie i organizację konferencji, sympozjów, szkoleń, bankietów, prezentacji, spotkań biznesowych, obiadów i uroczystości prywatnych.

   

 Nasze zainteresowanie wzbudziła oferta wykwintnego, wyszukanego menu, praktycznie na każdą okazję. Podczas wizyty z zainteresowaniem obejrzeliśmy kilka typów pokoi (apartamenty, standard, twin, delux, studio), które umożliwią zakwaterowanie adekwatne do potrzeb gości. Zauważyliśmy, że nowocześnie zaaranżowane wnętrza zapewniają wszystkim poczucie wygody i komfortu. Z zaciekawieniem podpatrywaliśmy każdy zakątek hotelu, zadawaliśmy mnóstwo nurtujących nas pytań i poznawaliśmy nowe trendy w branży hotelarskiej. Pobyt w tym obiekcie hotelowym był dla nas niecodzienną okazją spotkania się z profesjonalistami z branży hotelarsko –turystycznej, wymiany doświadczeń i aktualizacji naszej wiedzy zawodowej.

 

Iwona Oksenikuk, uczestniczka wyjazdu studyjnego z ZS nr 6 w Ełku

Poprawiony: poniedziałek, 13 czerwca 2011 10:09
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 7